Styr det svåra samtalet med positiv påverkan så att båda parter blir klokare.
Vill du lära dig hantera situationerna på ett konstruktivt sätt? Vill du göra det möjligt för de inblandade att komma ur det "med hedern i behåll"? Vill du hitta strategier för att nå fram i ett samtal?
Alla råkar vi ut för svåra situationer på grund av "besvärliga människor" och konflikter. Med rätt kunskap och träning lär du dig förutse och hantera situationerna på ett positivt sätt. Beteendet hos en del personer - oavsett om de är medarbetare eller kunder - skapar problem för både verksamheten och dess medarbetare.
Kanske har du upplevt de riktigt knepiga händelserna. Som när en konflikt mellan två personer helt spårar ur. De involverar fler, och det bildas grupper som kämpar mot varandra. Produktion mot marknad. Teknisk utveckling mot design. Distribution mot lager. Kvinnor mot män, tekniker mot humanister, äldre mot yngre. Alla situationer kanske inte kan lösas perfekt, men du måste kunna hantera dem så att fokus blir framåt.
Under kursen ser vi på hur konflikter väcks och gror och blir till surdegar och fasta positioner och hur vi kommer ur det. Det innebär bland annat hur man möter den andre för att vinna dennes förtroende, utnyttjar kroppsspråk och röst, kryddar fakta med känsla.
Kursen ger kunskaper om hur man kan förebygga, hantera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Den behandlar också konfliktmönster och det "svåra" samtalet samt ger praktiska modeller för konfliktlösning. Under kursen varvar vi generella modeller med riktiga case.
Klassrum
5 900 kr per deltagare exkl.moms. I priset ingår kursdokumentation, digitalt kursintyg, lunch samt för- och eftermiddagsfika.
Digitalt klassrum
5 700 kr per deltagare exkl.moms. I priset ingår kursdokumentation samt digitalt kursintyg.
E G Andersson Konsult AB
Kyrkogatan 16, 826 32 Söderhamn
0270-105 10
Org-nr 556367-3556