På ega.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka "ok" så sparas ditt val till nästa besök.
ega-logga
skugga-uppe
Hem/Kurser/Affärsförståelse, kundbemötande och ekonomi Skriv ut sidan

Välj län






Affärsförståelse, kundbemötande och ekonomi

Tvådagarskurs

Att vara en bra förhandlare handlar inte om att vinna eller förlora. En god förhandlare får alltid det bästa möjliga resultatet och resultatet kan faktiskt oftare än vad vi tror leda till något positivt för båda parter. På denna kurs går vi igenom vad som skapar värde för kunden, hur vi hittar det och levererar på de värdena. Genom ökad affärsförståelse kan vi gå från vad kunden vet till det kunden inte vet och på så sätt öka vår affär, samtidigt som vi kan se en naturlig merförsäljning i att ge varandra jobb som ökar nyttan för kunden. Då ökar vi också försprånget mot konkurrenterna.

Kursmål

Efter kursen kan du, genom ett positivt kundbemötande, vända kundens klagomål till önskemål och se att även här finns en självklar ÄTA och naturlig merförsäljning. Genom att våga ta höjd i affären når vi bättre ekonomi. Kursen strävar mot att få bra siffror på sista raden genom att arbeta med mjuka värden.

Kursinnehåll

  • Köp- och säljprocessen.
  • Grönroos värdematris.
  • Kanomodellen.
  • Frågemetodik.
  • Sätt att prata pris med kunden.
  • Behovsförsäljning.
  • Hur hantera invändningar.
  • Service kommer inifrån.

Kursledare

Jens Hector
Lars Olsson

Pris

11 300 kr per deltagare exkl. moms.


Kurstillfällen

Denna kurs arrangeras främst som företagsintern utbildning för ert företag.

Kontakta oss för information och offert för detta ämne.

E G Andersson Konsult AB

Kyrkogatan 16, 826 32 Söderhamn

0270-105 10

mer.info@ega.se

Org-nr 556367-3556

Besök oss på

Gå till sidans topp

top