På ega.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka "ok" så sparas ditt val till nästa besök.
ega-logga
skugga-uppe
JuridikVäg och markKvalitet, miljö och arbetsmiljöProjekt och organisationBygg och installationAMA-utbildningar
Hem/Kurser/Presentations- och förhandlingsteknik Skriv ut sidan

Välj län






Presentations- och förhandlingsteknik

Tvådagarskurs

Efter detta ska presentationerna gå bättre genom att åhörarna tydligare ska förstå poängen! Få information att bli kunskap! Det gör man genom att sätta mål till all information och skapa motivation. Goda förberedelser är grunden till en god presentation och att hålla nervositeten i schack. Hjälpmedel som stödjer budskapet, inte skymmer.  Bra presentationsteknik är ingen garanti för att budskapet ska gå fram men med en tydlig struktur kan man få en väldigt hög "lägsta-nivå". Vi går igenom den strukturen.  Att bemöta och vända invändningar utan att det märks.  Vare sig du är rädd för att tala inför folk eller inte, går det alltid att utvecklas och bli bättre.
Att vara en bra förhandlare handlar inte om att vinna eller förlora. En god förhandlare får alltid det bästa möjliga resultatet och resultatet kan faktiskt oftare än vi tror leda till något positivt för båda parter. Kvintessensen lär ut hur. Kursen är för dig som vill bli bättre på att komma till avslut, att ta betalt och att försvara ditt pris.

Kursmål

På denna kurs får du både grundläggande kunskaper i retorik och praktisk hjälp i att ta fram ett bra manus, förbereda dig praktiskt och mentalt, utnyttja dina hjälpmedel på bästa sätt, hålla kontakt med dina åhörare och i att hålla en riktigt engagerande, entusiasmerande och oförglömlig presentation. Hitta de faktorer som starkast påverkar och som skiljer avslag från avslut. Syftet med utbildningen är att kunna effektivisera behovsanalysen och på så sätt kunna argumentera kundanpassat. Deltagarna tränas också i att hitta de accepterande fördelar kunden har.

Kursinnehåll

  • Vad gör att människor lyssnar?
  • Hur engagerar jag och aktiverar jag åhörarna?
  • En kraftfull disposition.
  • Att förbereda sitt tal.
  • Mötet med publiken.
  • Att komma över sin nervositet.
  • Egna presentationer.
  • Egna handlingsplaner.
  • Förhandlingsprocessens uppbyggnad - förhandlingstyper: distributiv och integrativ förhandling.
  • Att kommunicera rätt, Presentation med retorikens hjälp.
  • Att inte bara nå ut med ditt budskap utan att nå in.
  • Att höja betydelsen på en accepterande fördel där mitt alternativ har stor genomslagskraft.
  • Att handla med värden och inte med pris.
  • Prata pris på rätt sätt.
  • Hitta balanspunkter.
  • Red ut tvetydigheter.
  • Avslutstekniker.
  • Förhandlingsstilar - för- och nackdelar.

Kursledare

Lars J O Larsson


Kurstillfällen

Denna kurs arrangeras främst som företagsintern utbildning för ert företag.

Kontakta oss för information och offert för detta ämne.

E G Andersson Konsult AB

Kyrkogatan 16, 826 32 Söderhamn

0270-105 10

mer.info@ega.se

Org-nr 556367-3556

Dela på sociala medier

Gå till sidans topp

top